Graphic games workshop

Today we had the last workshop before the summer break, and maybe the last workshop of the Master. From September the pace will be slower, and we will be more autonomous.

Today’s workshop focused on experimentation and idea generation, and was called The Graphic Games. Our 3 rooms have been set up with numerous sheets, one on each table. Each sheet corresponds to a brief. The purpose was to complete as many brief as possible during the day.

I completed 4 tasks. The first involved sex exchange, and so I tried to imagine if my project’s target were transsexuals. I then rewrote vision, mission, values, essence, positioning and tone of voice.

For the second task I created a rebus that was a key phrase related to my project. The phrase I chose is I masturbate thinking about my best friend.

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For the third task, I created the storyboard of a short film about my brand, a design fiction in which I imagined a world where my brand already exists. I’ve drawn the story of a couple discussing, and they seem to be discussing masturbation thinking about other people, but they actually talk about everyday life, and it’s all a big misunderstanding.

For the last task I had to create a conversation between a customer and a brand manager. The conversation was about my brand and its essence, and the only restriction was to start each sentence with a different letter of the alphabet, all in order. This workshop was interesting because it taught us a good approach to generate interesting ideas for the next phase, and especially when we will be alone this summer.

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Oggi abbiamo avuto l’ultimo workshop prima della pausa estiva, e forse l’ultimo workshop del Master. Da Settembre il ritmo sarà più lento, e saremo più autonomi.

Il workshop di oggi ha riguardato sperimentazione e idea generation, ed è chiamato Graphic Games. Le nostre 3 aule sono state allestite con numerosi fogli, uno su ogni tavolo. Ad ogni foglio corrisponde un brief. Lo scopo era quello di completare più brief possibili nel corso della giornata.

Io ho completato 4 esercizi. Il primo ha riguardato lo scambio dei sessi, e quindi ho provato ad immaginare se il target del mio progetto fossero i transessuali. Ho quindi riscritto vision, mission, values, essence, positioning e tone of voice.

Per il secondo esercizio ho creato un rebus che rappresentasse una frase chiave legata al mio progetto. La frase che ho scelto è I masturbate thinking about my best friend.

Per il terzo progetto, ho creato lo storyboard di un cortometraggio che riguardasse il mio brand, una design fiction in cui ho immaginato un mondo in cui il mio brand esiste già. Qui ho disegnato la storia di una coppia che discute, e sembra che discutano riguardo alla masturbazione pensando ad altre persone, ma in realtà discutono di vita quotidiana, ed è tutto un malinteso.

Per l’ultimo esercizio ho dovuto creare una conversazione tra un cliente ed un manager del brand. La conversazione doveva appunto riguardare il mio brand e la sua essenza, e l’unica restrizione è stata quella di iniziare ogni frase con una lettera dell’alfabeto diversa, tutte in ordine. Questo workshop è stato interessante perché ci ha insegnato un buon approccio per generare idee interessanti per la prossima fase, e soprattutto per quando saremo da soli questa estate.

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